SEO trendy pre rok 2024

SEO trendy pre rok 2024

SEO, podobne ako iné časti marketingu, je dynamická vec, ktorá sa mení v čase. O to viac, že celým rokom 2023 nás sprevádzal nástup umelej inteligencie AI.

Tento fenomén sa citeľne dotkne aj organického vyhľadávania, ale trendy v SEO sa netýkajú len AI.
Poďme si postupne pozrieť prehľad najočakávanejších noviniek a smerovaní vo svete organického vyhľadávania.
 

1. SGE ( Search Generative Experience

Novinka, ktorú už Google testuje v USA, ale je veľký predpoklad, že ho postupne zapne do všetkých krajín. Je to trend, ktorý sa nedá zvrátiť. Je ale potrebné sa tomu v dostatočnom časovom predstihu pripraviť.

O čo ide?
Ide vyhľadávacie prostredie Google založené na AI. Ak sa do Googlu položí otázka, môže výsledok hľadania zobraziť v hornej časti nad SERP. Otázkou ostáva miera interakcie, pretože užívateľ môže dostať odpoveď na svoju otázku bez toho, aby sa musel prekliknúť na stránku.


Zdroj: Blog.google.com

Nejde o chatbota ale ide zobrazenie krátkych a jasných odpovedí založených na umelej inteligencii. Výhodou, v tomto na prvý pohľad pre SEO špecialistov veľkým problémom, je fakt, že pri každom takto vygenerovanom texte uvádza zdroje odkiaľ informácie čerpal.
To dáva priestor pre weby, kde je jedinečný, kvalitný a negenerovaný obsah. Táto podmienka pre vysoké zobrazenie vo výsledkoch vyhľadávania platí celé roky. Google ale teraz „ocení“ kvalitné zdroje informácií tým, že ich uvedie ako zdroj, ktorý je, samozrejme, klikateľný.

Otázkou ostáva, ako sa na príchod tejto zmeny pripraviť. Odpoveď je jednoduchá. Zatiaľ nie je potrebné robiť zmeny na aktuálnom webe, pretože samotný Google nepovedal metriky na základe čoho bude tieto výsledky zobrazovať.

Pri písaní nového obsahu sa ale držte pár základných pravidiel:
 

  • píšte odborne ale zrozumiteľne
  • nepíšte článok ako hrču – text dajte do štruktúry, používajte odrážky, bloky textu
  • ak ste zdrojom informácie ( nie ten, čo informáciu preberá ) budete mať pravdepodobne vyššiu šancu, že sa SGE rozhodne použiť úryvok z vášho obsahu.

 

2. Zero-Click Searches

Čiastočne to opäť súvisí s bodom vyššie vo veci menšieho počtu preklikov a AI.
Aby ste si vedeli predstaviť, o čo ide, Google na niektoré dopyty bude poskytovať automatickú odpoveď bez potreby ďalšieho kliknutia. Zero-Click Searches je aktívne aj teraz, len sa okruh informácií ešte rozšíri.

 

3. E-E-A-T metrika

Už niekoľko rokov Google zohľadňuje tzv. EAT a teraz k tomu pribudlo ďalšie písmenko – EEAT ( experience, expertise, authoritativeness, trustworthiness, čo znamená zážitok, expertíza, autorita a dôveryhodnosť).

Vo všeobecnosti Google ( a v neposlednom rade užívatelia ), má rád weby, ktoré sú vo svojom odbore autoritou. SEO sa čoraz viac zameriava na stratégie na preukázanie jasných odborných znalostí v konkrétnej téme.

Nejde len o to, vytvárať vysokokvalitný obsah. Ten by ale mal byť navzájom poprepájaný interným prelinkovaním, súvisiaci a odkazujúci. Mal by pokrývať celé spektrum témy a navzájom na seba nadväzovať. V konečnom dôsledku by mal byť užívateľ smerovaný na konkrétnu a kľúčovú stránku, pod ktorú všetky ostatné „patria“.

Zdroj: SemRush.com

Toto sú 3 hlavné výzvy pre SEO špecialistov, ale aj majiteľov stránok pre rok 2024. Trendov je samozrejme viac od Video SEO až po hlasové vyhľadávanie. Vyššie spomenuté faktory ale môžu významnejšie zatriasť pozíciami vo výsledkoch vyhľadávania.

 

CHCEM SEO OD VÁS

Naša letecká jednotka

Blog Birdline zdieľa svoje know how ďalej. Ste pripravený objaviť najčerstvejšie novinky a užitočné rady od našich špecialistov? Vitajte, toto je náš blog.

Efektívny copywriting

V súčasnej dobe, keď je digitálny priestor preplnený nekonečným množstvom textov, titulkov a reklám, je kľúčové, aby vaše texty vynikli a zaujali. Tu nastupuje copywriting ako jeden z Avengerov v arzenále každého marketéra. Tento článok vám poskytne praktický náhľad na to, ako copywriting efektívne využiť, aby ste si získali zákazníkov a dosiahli svoje podnikateľské ciele.

Birdline mení pravidlá (platidlá)

Ako prvá marketingová agentúra na Slovensku príjmame bitcoin! Bitcoin je finančným fenoménom tejto doby. Táto digitálna mena (alebo tiež kryptomena) a platobný systém v jednom v sebe nesie základnú myšlienku bitcoinu, ktorá spočíva v slobode a tichej revolúcii. Bitcoin sa považuje za jednu z najdôležitejších inovácií od vynájdenia internetu a my ako marketingová agentúra držíme krok s trendami a vstúpili sme do nového partnerstva so spoločnosťou Wexo. Ako prvá agentúra na Slovensku prijímame platby v najznámejšej kryptomene – Bitcoine. Áno, čítate správne! Birdline nadviazal spoluprácu s WEXOm - priekopníkom v sprístupnení kryptomien v rôznych európskych krajinách.

Jeden e-mail a ste v obraze

Naši klienti