Marketingové trendy 2022 na čo sa pripraviť?

Marketingové trendy 2022 na čo sa pripraviť?

Obchodníci žonglujú medzi novými technológiami a zmenami v online prostredí ale, čo je najdôležitejšie – stále sa snažia uspokojiť zákazníka unaveného pandémiou, ktorého nákupné nálady sa neustále menia aj vplyvom obmedzení a pomoci zo strany štátu.

Ste so zákazníkom na jednej lodi

Kľúčové sa ukazuje byť vcítenie sa do potrieb zákazníka. Po rokoch neistoty hľadajú zákazníci firmy, ktoré sa s nimi spájajú vo vnímaní sveta, ktorý prežívame. Spotrebitelia potrebujú mať istotu, že sa cítia rovnako ako firma, ktorá im niečo ponúka. Táto symbióza pocitov môže viesť k silnejším dlhodobým partnerstvám, pretože pomôžete prekonať zákazníkovi pocit úzkosti a hľadania istôt v tomto prudko sa meniacom svete. Pripomeňte zákazníkom svet pred pandémiou – to chce asi každý.

Meno Stevena Seagala sa spája s množstvom legiend. 
V minulosti sa pýšil prácou pre CIA, bojom s japonskou mafiou.

Spotrebiteľ sa za posledné roky naučil vyhodnocovať pridanú hodnotu produktov a služieb. Nedávna správa IAB zistila, že štyrikrát viac spotrebiteľov uprednostňuje efektívnosť reklám oproti tým, ktorí oceňujú kampane, ktoré sú „zábavné“ alebo len podporujúce image a brand firmy.
Kto dokáže zaujať ( kreatíva ) a vysvetliť zákazníkovi benefity (efektívnosť) svojho produktu alebo služby má dobrý nábeh na úspech.

Majú sociálne siete budúcnosť?

Áno, jednoznačne. Zo všetkých strán počúvame šomranie, že pri každom videu na Youtube je reklama, že Facebook ponúka už pomaly viac reklám ako contentu. Napriek tomu tam stále ideme, trávime (niektorí) celé hodiny. Výdavky na reklamu len na sociálnych sieťach sa v tomto roku počítajú na 177 miliárd USD.
Je ale potrebné povedať, že napriek stále svetovému prvenstvu Facebooku mu na päty šliapu platformy ako Instagram a predovšetkým čínsky TikTok. Krátke videá totiž zažívajú prím. Revolúciu v tomto asi spravil TikTok, a ostatní hráči sa trendu prispôsobili ( Instagram Reels ).

Influenceri sú mŕtvi, nech žijú mikroinfluenceri

Samozrejme, silné profily influencerov tu budú stále a klienti zo spolupráce budú krásne profitovať. Čoraz väčší vplyv ale budú mať menší infuenceri, ktorí vytvoria kumulatívnu silu pre značku. Niečo ako Svätoplukove prúty v 21. storočí. Čím viac menších influencerov bude značka mať, tým zasiahne širšie publikum, nájde potenciálny nový trh pre svoje produkty alebo nadviaže nové spolupráce. Výhodou malých influencerov je ich koncentrované publikum. Zachytiť menších influencerov je výzva – najmä na TikTok, kde môže influencer vyrásť doslova za noc. Myslíme samozrejme aj náklady, ktoré sú neporovnateľné u začínajúcej hviezdy ako u inflencerového dinosaura. Potenciál rastu followerov a tým aj zásahu svojich príspevkov je na strane malých influencerov.
Téma TIkToku v slovenských podmienkach je natoľko zaujímavá, že sa jej budeme venovať v našom ďalšom blogu, kde predstavíme mimoriadne úspešné kampane a zásahy u našich klientov.

marketingové trendy 2022
Dobre nastavená kampaň v 99% spĺňa očakávané ciele a prináša plodné výsledky. To, ako sa kampani darí, je závislé od segmentu, v ktorom podnikáte a samozrejme, od šikovnosti špecialistov, ktorí kampaň spravujú. 

Kľúčové sa ukazuje byť vcítenie sa do potrieb zákazníka. Po rokoch neistoty hľadajú zákazníci firmy, ktoré sa s nimi spájajú vo vnímaní sveta, ktorý prežívame. Spotrebitelia potrebujú mať istotu, že sa cítia rovnako ako firma, ktorá im niečo ponúka. Táto symbióza pocitov môže viesť k silnejším dlhodobým partnerstvám, pretože pomôžete prekonať zákazníkovi pocit úzkosti a hľadania istôt v tomto prudko sa meniacom svete. Pripomeňte zákazníkom svet pred pandémiou – to chce asi každý.

Influenceri sú mŕtvi, nech žijú
mikroinfluenceri

vyleťte s nami

  • rozšírenie povedomia o vašej firme alebo značke
  • uvedenie nového produktu na trh
  • podpora predaja – akcie
  • zvýšenie návštevnosti webovej stránky
  • prilákanie potenciálnych zákazníkov

rozšírenie povedomia o vašej firme alebo značke
uvedenie nového produktu na trh
podpora predaja – akcie
zvýšenie návštevnosti webovej stránky
prilákanie potenciálnych zákazníkov

Dobre nastavená kampaň v 99% spĺňa očakávané ciele a prináša plodné výsledky. To, ako sa kampani darí, je závislé od segmentu, v ktorom podnikáte a samozrejme, od šikovnosti špecialistov, ktorí kampaň spravujú. 

Pokiaľ sa bavíme o reklame vo vyhľadávačoch (áno, to sú tie kľúčové slovíčka, ktoré ľudia vyhľadávajú), konkurencia môže byť malá ale aj veľmi silná. V tomto momente je ešte viac dôležité staviť na dobrý tím odborníkov. Ak sú to skutoční profesionáli, minimálne vám vopred povedia, že daná kampaň môže vyjsť draho, alebo že by v rámci marketingovej stratégie radšej skúsili iný kanál, ktorým sa dopracujete k požadovaným výsledkom. 

Naša letecká jednotka

Blog Birdline zdieľa svoje know how ďalej. Ste pripravený objaviť najčerstvejšie novinky a užitočné rady od našich špecialistov? Vitajte, toto je náš blog.

podnikanie počas korony

Ako pripraviť vaše podnikanie na ďalšiu vlnu korony?

Podnikanie na ďalšiu vlnu korony – Koronavírus výrazne ochromil slovenskú ekonomiku. Na rúška, obmedzujúce opatrenia a zatvorené prevádzky sme neboli poriadne pripravení. To sa podpísalo aj pod pocit strachu, neistoty, paniky a neočakávaného živorenia malých a stredných podnikateľov.

Firmy pozastavili výrobu a takmer okamžite začali so znižovaním nákladov na marketing. Jarné mesiace tak boli z pohľadu tržieb a marketingových nákladov vo väčšine segmentov skutočne kritické.

google trends

Zaujíma vás, čo vyhľadávajú ľudia na internete? Google Trends vám to prezradí.

Google Trends, ako už samotný názov prezrádza, je jednou z webových stránok spoločnosti Google a už od roku 2006 sa zaoberá analyzovaním vyhľadávacích dopytov ľudí po celom svete. 

 

Jeden e-mail a ste v obraze

Naši klienti