Kedy je výhodný outsourcing marketingového oddelenia?

Kedy je výhodný outsourcing marketingového oddelenia?

Outsourcing ľudských zdrojov nie je vôbec trendom posledných rokov. Jeho počiatky siahajú do 60. rokov 20. storočia. Až 87 % firiem, ktoré sa rozhodli pre outsourcing, to robí z dôvodu zníženia nákladov. Na druhom mieste je zvýšenie efektivity. Nie všetky marketingové aktivity je nutné presúvať na externú firmu. Napr. strategické plánovanie si chce „pod palcom“ nechať až 89 % firiem.

V tomto článku si predstavíme výhody riešenia marketingu cez externého dodávateľa.

 

Otváranie nového pohľadu

Zažili ste to možno aj vy. Snažíte sa nájsť dôvod, prečo niečo nefunguje, ale čím viac to rozoberáte, tým menej v tom máte jasno. Agentúra nie je zaťažená a ovplyvnená pohľadom z blízka – vidí problém z nadhľadu. Vie vám tak dodať nový impulz, nápady a inšpirácie.

Trendy, ktoré nemáte kapacitu sledovať

Výhodou outsourcingu je fakt, že dodávateľ sleduje marketingové trendy a školí zamestnancov. V rámci porád či komunikácie so zákazníkmi ľudia z externého prostredia nasávajú množstvo užitočných informácií a krížovo vedia aplikovať úspešné postupy z jedného klienta na druhého. Častokrát sa aj nám, ako agentúre, stáva, že pre veľký úspech nasadzujeme podobnú stratégiu aj u ďalších klientov (napr. TikTok, LinkedIn a pod.)

outsourcing marketingu

 

Kresanie nákladov

Interný zamestnanec požaduje plat, počítač, mobil… Vy od neho výkon 8 hodín denne, 5x do týždňa. Niekedy však prídu aj tichšie obdobia, ale platiť ho musíte stále. Práve v tomto tkvie ďalšia výhoda outsourcingu. Plaťte len to, čo sa reálne odrobí.

Agentúry investujú veľké peniaze do špecializovaných nástrojov a technológií (ako sú Google Analytics, Illustrator a Photoshop, Ahrefs, Collabim atď.), aby mohli klientom poskytovať profesionálne služby. To znamená, že k týmto nástrojom budete mať prístup prostredníctvom agentúry pre svoje stratégie a kampane. Tieto technológie môžu byť veľmi drahé a na ich používanie si vyžadujú kvalifikovaný personál. Presne takým disponuje online agentúra. Nie je totiž možné, aby jeden či dvaja interní zamestnanci vo firme vedeli robiť dokonale grafiku, newsletter, PPC či nastavili SEO a spravovali sociálne siete.

Čo sa najviac outsourcuje v rámci marketingu? So 44 % vedie copywriting a v tesnom závese je grafika so 41 %.

Až 89 % firiem je podľa Transcosmos spokojných s outsourcingom a len 9 % ukončilo so svojím dodávateľom zmluvu. Od krízy v rokoch 2008 a 2009 vzrástol počet firiem s outsourcingom až o 57 %, pričom 14 % pripadlo na marketing a obchod. Ich podiel ale stále rastie.
 

Dôležité pri externej spolupráci je cena. Nesmie byť privysoká, ale ani podozrivo nízka. Aj keď pri outsourcingu ide aj redukciu nákladov, nemá to byť na úkor kvality. Aj keď je lákavé myslieť si, že outsourcing je formou lacnej pracovnej sily, nemalo by to byť vaším hlavným záujmom.

Externý dodávateľ môže vyriešiť aj váš problém s pracovnými kapacitami. Podľa priekumu Deloitte skoro polovica vedúcich pracovníkov potvrdila, že outsourcing rieši ich kapacitné problémy.

Ktoré marketingové aktivity môžete s čistým svedomím outsourceovať?

–          SEO a analýza kľúčových slov

–          Dizajn webu a branding

–          Správa sociálnych sietí

–          Content marketing (blogy, videá, infografiky, bannery…)

–          E-mail marketing

–          Platené reklamy 

Porovnanie marketingových nákladov a ceny práce:

INTERNÝ MARKETINGOVÝ PRACOVNÍK (FULL-TIME) 

Celková cena práce mesačne: od 1000 € do 1800 €

Počet ľudí: 1

Jeho čas je obmedzený, tým pádom pozná len úzky okruh marketingových odvetví, t. j. online reklama, stratégia, PPC, SEO, atď. 

INTERNÝ MARKETINGOVÝ TÍM (FULL-TIME) 

Celková cena práce mesačne: od 3 600  € do 4 800 € 

Počet ľudí: 3

Ovládajú širšie spektrum služieb, avšak stále ostávajú odvetvia, ktoré nebudete mať úplne pokryté. 

EXTERNÁ  MARKETINGOVÁ AGENTÚRA 

Celková cena práce mesačne: Od 500 € do 3 000 € 

Počet ľudí: 5-7

Kupujete si len určitý čas ľudí, ktorí majú 5-7 znalosti presne na to, na čo potrebujete. Navyše nemusíte riešiť školenia, dovolenky, PN-ky, či technické vybavenie externých pracovníkov.

 

Tento článok vznikol v spolupráci s Ecommercebridge.sk

Naša letecká jednotka

Blog Birdline zdieľa svoje know how ďalej. Ste pripravený objaviť najčerstvejšie novinky a užitočné rady od našich špecialistov? Vitajte, toto je náš blog.

Redizajn spoločnosti s 30-ročnou históriou?

Redizajn spoločnosti s 30-ročnou históriou? Nikdy nie je neskoro na zmenu

Firma Nikol Martin pôsobí na trhu takmer tri desaťročia a tento rok sa rozhodla pre zmenu imidžu. Prečo je dôležitý rebranding a kedy je správny moment na redizajn?

copywriting v kocke

Copywriting v kocke alebo rýchle a praktické tipy pre začiatočníkov

Na začiatok by sme si mali povedať, čo to ten copywriting vlastne je a kto je to ten copywriter ? Copywriter je človek, ktorý píše texty, ale nie len tak hocijaké, ale texty, ktoré by mali byť pútavé a zaujímavé pre zákazníkov, odovzdať zákazníkom informáciu jednoducho, rýchlo a pútavo.

Povieš si, že ten copywriting nemusí byť zlý a tak sa rozhodneš písať, ale nevieš ako začať ? Tu je pár rýchlych tipov pre teba:

Jeden e-mail a ste v obraze

Naši klienti