Efektívny copywriting

Efektívny copywriting

Hovor málo, povedz veľa

V súčasnej dobe, keď je digitálny priestor preplnený nekonečným množstvom textov, titulkov a reklám, je kľúčové, aby vaše texty vynikli a zaujali. Tu nastupuje copywriting ako jeden z Avengerov v arzenále každého marketéra. Tento článok vám poskytne praktický náhľad na to, ako copywriting efektívne využiť, aby ste si získali zákazníkov a dosiahli svoje podnikateľské ciele.

 

Čo je to copywriting?

Copywriting zahŕňa písanie reklamných textov, ktoré môžu byť krátke, ako napríklad slogany, alebo dlhé ako obsah webových stránok či blogové články. Jeho účelom je motivovať potenciálnych zákazníkov k akcii, či už ide o nákup produktu alebo využitie služby.

 

Zásady efektívneho copywritingu

Copywriting neslúži len ako zdieľanie a zverejňovanie informácií. Jeho hlbší význam je v tom, že slovo dokážeme vyuzívať ako efektívny nástroj pri budovaní vzťahov s našim publikom. Content marketing je zameraný na vytváranie hodnotného obsahu, ktorý nepredáva priamo, ale buduje dôveru a vzťahy s ľuďmi. Vďaka tomu môžete v budúcnosti ľahšie presvedčiť vašu cieľovú skupinu k akcii pomocou presne cieleného copywritingu. Taktiež môžeme dať značke hlas, imidž, ba dokonca formu.

 

Autenticita značky

Každý text by mal byť hlboko zakorenený v hodnotách značky, čo zabezpečuje Style guide. Copywriterom pomáha udržiavať konzistentnosť v komunikácii a posilňuje imidž značky.

 

Zameranie sa na potreby čitateľa

Vaše texty by mali byť písané s ohľadom na to, čo vaše publikum potrebuje a čo ho zaujíma. Jednoduchosť a priamočiarosť textu zvyšujú jeho čitateľnosť a atraktivitu. Reagovať na potreby a túžby ľudí, je jednou z hlavných zásad “dobrého písania”. Vďaka tejto zásade dokážeme (a mali by sme) tvoriť texty, ktoré ľudia chcú čítať. Výborným hookom je, keď majú texty pridanú hodnotu, ktorou môže byť nejaká zaujímavá príloha (checklist), hodnotná informácia, tipy, triky, rady, skúsenosti. Čokoľvek, čo bude čitateľovi/klientovi prinášať hodnotu.

 

Pravda, pravda a nič len pravda

Základom copywritingu je mať jasno v pojmoch a dojmoch. Nemôžeme ľuďom odovzdávať informácie, ktoré nie sú overená, či dokonca pravdivé, to už sme spomínali. Písaniu, preto vždy predchádza kvalitný rešerš, ktorý niekedy môže zabrať viac času ako samotný výsledok. To je v poriadku. Dôležitý je vždy výsledok, jeho obsah a prínos pre cieľového užívateľa. 

 

Rozlišovanie hlasu značky a tónu komunikácie

Brand voice je konzistentný hlas vašej značky, zatiaľ čo Tone of voice prispôsobuje tento hlas emocionálnym a kontextovým potrebám jednotlivých správ alebo kampaní.

 

Dôležitosť titulku

Investujte čas do tvorby titulku, pretože ten môže rozhodnúť o tom, či bude váš článok čítaný alebo prehliadaný. Dobrý titulok pritiahne pozornosť a sľubuje hodnotu, ktorú čitateľ v obsahu nájde. Nezabúdajte na to, že v dnešnom rýchlom svete máte častokrát na upútanie pozornosti skutočne len pár sekúnd.

 

Najlepšie praktiky v copywritingu

Pri tvorbe textov je zásadné, že musíte rýchlo získať pozornosť čitateľa. Vyhnite sa zbytočným frázam a sústreďte sa na podstatu. Opatrne s prehnanými tvrdeniami o dokonalosti vášho produktu alebo služby, ak za nimi nestojí jasné a merateľné ocenenie. 

 

Jednoduché zhrnutie pre uponáhľaných na záver

Ľudia sú citliví na zavádzajúce reklamy a takéto praktiky môžu vašu značku poškodiť. Copywriting nie je iba o predaji. Je to o komunikácii s vašim publikom takým spôsobom, že cítia, že vaša značka rozumie ich potrebám a túžbam. To docielime aj konzistentnosťou vo vašej komunikácii. Mali by sme vždy smerovať k tomu, aby naše marketingové úsilie prinášalo skutočný prínos pre zákazníka, ako aj pre značku samotnú.

 

Použitím týchto osvedčených metód vo vašom marketingovom prístupe zvýšite nielen viditeľnosť vašej značky, ale aj dôveru a lojalitu vašich zákazníkov. Takýto prístup vám umožní nielen uspieť, ale aj prosperovať v súčasnom dynamickom trhovom prostredí.

 

Naša letecká jednotka

Blog Birdline zdieľa svoje know how ďalej. Ste pripravený objaviť najčerstvejšie novinky a užitočné rady od našich špecialistov? Vitajte, toto je náš blog.

Birdline mení pravidlá (platidlá)

Ako prvá marketingová agentúra na Slovensku príjmame bitcoin! Bitcoin je finančným fenoménom tejto doby. Táto digitálna mena (alebo tiež kryptomena) a platobný systém v jednom v sebe nesie základnú myšlienku bitcoinu, ktorá spočíva v slobode a tichej revolúcii. Bitcoin sa považuje za jednu z najdôležitejších inovácií od vynájdenia internetu a my ako marketingová agentúra držíme krok s trendami a vstúpili sme do nového partnerstva so spoločnosťou Wexo. Ako prvá agentúra na Slovensku prijímame platby v najznámejšej kryptomene – Bitcoine. Áno, čítate správne! Birdline nadviazal spoluprácu s WEXOm - priekopníkom v sprístupnení kryptomien v rôznych európskych krajinách.

Linkedin stratégia

5 základných pilierov LinkedIn alebo ako na úspešné generovanie leadov

Keďže LinkedIn nie je len bežnou sociálnou sieťou, je dôležité od počiatku vedieť, čo od nej očakávate. LinkedIn predstavuje primárnu platformu pre budovanie profesijných kontaktov, zdieľanie odborných článkov a efektívnu prezentáciu spoločností. Podľa výsledkov štúdií je LI najefektívnejšia platforma pre B2B s najväčším konverzným pomerom. (3,4 %)

Jeden e-mail a ste v obraze

Naši klienti