Ako pripraviť vaše podnikanie na ďalšiu vlnu korony?

Ako pripraviť vaše podnikanie na ďalšiu vlnu korony?

Podnikanie na ďalšiu vlnu korony – Koronavírus výrazne ochromil slovenskú ekonomiku. Na rúška, obmedzujúce opatrenia a zatvorené prevádzky sme neboli poriadne pripravení. To sa podpísalo aj pod pocit strachu, neistoty, paniky a neočakávaného živorenia malých a stredných podnikateľov.

Firmy pozastavili výrobu a takmer okamžite začali so znižovaním nákladov na marketing. Jarné mesiace tak boli z pohľadu tržieb a marketingových nákladov vo väčšine segmentov skutočne kritické.

Je kríza zažehnaná?

Posledné týždne naznačujú, že sa život na Slovensku pomaly vracia do starých koľají. Postupne uvoľňujeme opatrenia, otvárame hranice a štartujeme zamrznutú ekonomiku. 

Ale pozor. Celosvetové čísla ale dokazujú presný opak. Počty nakazených neustále rastú raketovým tempom a medzi najviac postihnuté štáty patrí USA, Brazilia a India. Epicentrum nákazy sa z Európy presunulo do Južnej Ameriky a Ázie. 

Nikto z nás samozrejme nedúfa, že Slovensko opätovne zasiahne druhá vlna koronavírusu. Existuje však spôsob, ako na ňu byť pripravený a zvládnuť ju bez väčších problémov. 

Ako začať? V prvom rade by sme sa mali na možnú druhú vlnu epidémie pozerať ako na príležitosť, poučiť sa z minulých chýb a správne investovať viac finančných prostriedkov do online priestoru a transformovať svoj biznis. 

Áno, vieme. Vzhľadom na opakovanú zníženú spotrebu vašich zákazníkov je to pomerne náročná úloha. Ale pozreli ste sa na to aj z druhej strany?

 

 

Dĺžka pobytu v online priestore prudko vzrástla

Podľa údajov spoločnosť CSM Media Research sledovanosť televízie a dĺžka pobytu zákazníkov v online priestore najmä v Ázii, ale aj v Európe prudko vzrástla. 

Spolu s televíziou rastú aj eshopy. Značky a firmy s dobrou online stratégiou a distribúciou tak môžu využiť túto príležitosť na rast a získavanie nových zákazníkov aj počas pandémie. 

Podobne ako napríklad viaceré slovenské kvetinárstva, ktoré začali s donáškou kvetov na základe objednávok cez internet. Alebo reštaurácie, ktoré síce museli byť zatvorené, no začali ponúkať donášku vášho obľúbeného jedla až k vašim dverám, hoci to pred tým nerobili. 

 

Čo môžete urobiť vy?

Existuje niekoľko krokov, ktoré môžete urobiť aj vy. Najskôr by ste mali viac analyzovať. 

Vašou úlohou je viac predvídať, čo zákazník potrebuje a prispôsobiť sa mu. Stačí napríklad sledovať správanie vašich už existujúcich zákaznikov na sociálnych sieťach a viac sa ich pýtať. 

Pomerne jednoducho získate lepší prehľad o tom, čo vlastne vaši zákazníci očakávajú a dokážete sa efektívnejšie pripraviť na dlhšie časové obdobie. 

Pokiaľ v súčasnosti nevenujete pozornosť vášmu podnikaniu v online priestore, začnite uvažovať nad transformáciou vášho biznisu. 

Nie, nemusíte meniť ani biznis model, ani začať podnikať v úplne odlišnom odvetví. Pamätáte si, ako sme hovorili, že dĺžka pobytu na internete počas pandémie prudko vzrástla. 

For a start, all you have to do is shift your attention to where your customers are and redirect your sales from the classic stone shop to the online store. 

Získate tak nový predajný kanál, ktorým dokážete osloviť publikum a potenciálnych zákazníkov aj mimo sídla vašej firmy. A to aj v čase, kedy by musela byť vaša kamenná prevádzka zatvorená. 

Možností, ako začať predávať online je viacero. Môžete si nechať pripraviť e-shop na mieru, alebo siahnuť po takzvanom krabicovom riešení. 

 

Zmena dlhodobej marketingovej stratégie

Špecializovaný marketigový online denník The Drum publikoval prieskum, podľa ktorého až 61% podnikateľov pod vplyvom pandémie mení svoju marketingovú stratégiu. Najväčši posun bol zaznamenaný predovšetkým z mediálnej offline reklamy do online inzercie. 

Prečo? Pretože online inzercia je na rozdiel od iných foriem reklám veľmi dobre merateľná a jej nástup je takmer okamžitý. Ak už využívate online reklamu, mohli by ste sa zamyslieť nad jej častejšou aktualizáciou a snažiť sa o zvýšenie konverzného pomeru a predaja. 

Dosah vašej internetovej reklamy môžete zvýšiť aj inými spôsobmi. 

Jedným z nich je dôraz na obsahový marketing a SEO. Nájdite si čas a pripravte na svoj blog užitočný a unikátny obsah, ktorý rieši problémy zákazníkov a prináša so sebou pridanú hodnotu. 

Články zdieľajte medzi komunitou vašich fanúšikov na sociálnych sieťach. 

 

Užitočným krokom pre vás môže byť aj audit webových stránok a vášho pôsobenia v online svete. Pomôže vám odhaliť skryté slabé miesta vášho webu alebo marketingu z pohľadu jej návštevníka a niekoľkými jednoduchými krokmi na zvýšenie konverzného pomeru, čo v konečnom dôsledku znamená viacej zákazníkov.

Marketingová agentúra OnlineBird sa špecializuje pomoc malým podnikateľom a firmám. Bezplatnú pomoc a konzultáciu nájdete na tomto odkaze.

Ak potrebujete pomoc pri vytváraní vašej novej digitálnej stratégie, kontaktujte OnlineBird.sk a získajte na začiatok bezplatný audit vášho webu. 

 

Naša letecká jednotka

Blog Birdline zdieľa svoje know how ďalej. Ste pripravený objaviť najčerstvejšie novinky a užitočné rady od našich špecialistov? Vitajte, toto je náš blog.

Trendy v social 2024: Ako ostať v popredí v digitálnom svete

V roku 2024 sme v oblasti sociálnych sietí postrehli zásadné zmeny. Značky a marketéri by mali byť pripravení prispôsobiť sa týmto trendom, aby zostali konkurencieschopní a efektívni.
Poďme sa na ne spoločne pozrieť.

Rozvoj dlhších videí
Po období krátkych videí prichádza éra dlhších videí s dĺžkou 2 - 5 minút. Tento trend, ktorý sa objavuje na platformách ako Instagram a TikTok, reflektuje zmeny v používateľskom správaní a uprednostňovaní hlbšieho obsahu.

SEO trendy pre rok 2024

SEO, podobne ako iné časti marketingu, je dynamická vec, ktorá sa mení v čase. O to viac, že celým rokom 2023 nás sprevádzal nástup umelej inteligencie AI.

Tento fenomén sa citeľne dotkne aj organického vyhľadávania, ale trendy v SEO sa netýkajú len AI.
Poďme si postupne pozrieť prehľad najočakávanejších noviniek a smerovaní vo svete organického vyhľadávania.
 

Jeden e-mail a ste v obraze

Naši klienti